Sånt där som jag gör



Ricinolja från Apoteket, ca fyrtio kronor
Honung från mataffär, ca trettio kronor

Sitter vid köksfönstret, på Tattargränd (inte originalbenämning, bara det mest passande smeknamnet).
Halloweenklädda barn går utanför. Jag såg minst lika äcklig ut för en stund sen..
Ricinoljesnuskigt hår, honungsansiktsmask och min skabbiga bebisblåa morgonrock.

Jag blev en aningen sjuk av att gå runt sådär, så har fräschat till mig.
Duschat, dratt på mig svarta stuprören, mina nyputsade "Vagabond hästskor", stickade tröjan och svärmors egendesignade kappa.

Fick nyss samtal från min goda vän Rasmus, har inte setts på jättelänge. Jag antar att det blir så.
Vi ska basta, han och jag, Bamba och Olov.

Det är alltså såhär jag börjar mitt första blogginlägg. Som att det inte alls vore mitt första.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0